Instrukcja krok po kroku jak zlecić usługi drogą
wysyłkową, nie ruszając się z domu
-
Zapoznaj się ze wszystkimi informacjami na tej
stronie dotyczącymi interesujących Cię usług, w tym z zakładką Pytania
i Odpowiedzi – znajdziesz tam wyczerpujące odpowiedzi na większość
nurtujących Cię pytań.
-
Zadzwoń lub napisz maila, aby omówić szczegóły,
zakres usług i koszty, oraz aby ustalić dogodny termin wykonania. Do
maila możesz dołączyć fotki instrumentu lub linki.
-
Po ustaleniu szczegółów otrzymasz informację mailową
z wyceną zamawianych usług, czasem realizacji i najbliższym wolnym
terminem realizacji. Umownie, termin realizacji to data wysyłki
instrumentu do serwisu – na ten dzień (będzie to poniedziałek) zostanie
zamówiony kurier.
-
Aby zarezerwować ustalony termin, należy wpłacić
zaliczkę w wysokości 100zł, najwygodniej przelewem/wpłatą na konto. Po
zaksięgowaniu wpłaty otrzymasz potwierdzenie rezerwacji.
-
Dla Twojej wygody to ja zamawiam i opłacam kuriera.
Trzy dni przed zarezerwowanym terminem (w piątek wieczorem) dostaniesz
maila z informacją jak przygotować instrument do wysyłki, jak okleić
paczkę i kiedy spodziewać się kuriera po jej odbiór. W załączniku do
maila będą dwa ważne dokumenty: List Przewozowy i Protokół Odbioru -
wydrukuj (druk czarno-biały) każdy z nich w dwóch egzemplarzach.
-
Zapakuj starannie instrument zgodnie z zaleceniami.
Z jednej i z drugiej strony paczki naklej List Przewozowy. Podpisz
Protokoły Odbioru i czekaj na kuriera. Pamiętaj, aby kurier
przy odbiorze przesyłki podpisał z właściwą datą i godziną Protokoły
Odbioru (jeden egzemplarz jest dla Ciebie, drugi dla niego). To
dokument potwierdzający przekazanie przesyłki kurierowi (dowód nadania)
i należy go zachować.
-
Na drugi dzień (we wtorek w godzinach
popołudniowych) przesyłka powinna być już u mnie. Natychmiast po
otrzymaniu i sprawdzeniu przesyłki wyślę Ci krótką informację, abyś się
nie martwił ;-).
-
Często po szczegółowych oględzinach instrumentu
zachodzi potrzeba kontaktu z klientem. Bądź zatem pod telefonem i
sprawdź wieczorem skrzynkę pocztową – być może będę miał
dodatkowe pytania czy jakieś decyzje do podjęcia dla Ciebie.
-
Nie lubię jak klienci czekają zbyt długo na swoje
instrumenty (te telefony z zapytaniem o postęp prac są naprawdę męczące
;-), dlatego Twoja gitara trafi na warsztat już następnego dnia.
Wymiana progów zajmuje zwykle 4-5 dni. W tym samym czasie można też
zrobić elektrykę, ekranowanie i inne proste modyfikacje. Standardowo
Twoja gitara będzie gotowa do wysyłki powrotnej już w następnym
tygodniu (wtorek).
-
Akceptuję dwa sposoby zapłaty za wykonane usługi:
przelew/wpłata na konto lub wysyłka za pobraniem. Wybierz
najwygodniejszy dla Ciebie. Przelew/wpłata muszą być zaksięgowane na
moim koncie przed wysyłką – proszę to zrozumieć. W przypadku wysyłki za
pobraniem, za usługi zapłacisz kurierowi przy odbiorze instrumentu.
Ostateczną kwotę do zapłaty podam Ci najszybciej jak to będzie wiadome,
czyli po zakończeniu lub pod koniec prac. Nie będzie tu żadnych
niespodzianek, ceny mamy ustalone (w pkt.3.), a jeżeli w trakcie prac
wyjdą jakieś nieprzewidziane problemy i związane z tym dodatkowe
koszty, zostaniesz o tym niezwłocznie poinformowany i sam podejmiesz
decyzję: co z tym zrobić.
-
Przesyłki powrotne wychodzą ode mnie w każdy wtorek.
O wysyłce zostaniesz powiadomiony mailem.
-
Przesyłki powinieneś spodziewać się w następny dzień
(środa) w godzinach popołudniowych (prawdopodobnie w tych
samych, w których kurier odbierał przesyłkę ostatnim razem).
Przy odbiorze przesyłki należy bezwzględnie sprawdzić w obecności
kuriera czy nie została uszkodzona w transporcie. Rozpakuj przesyłkę,
otwórz futerał i zobacz czy instrument jest w środku cały i zdrowy.
Przed otworzeniem paczki, kurier ma prawo żądać, abyś uiścił pobranie
(jeżeli wysyłka była za pobraniem) i podpisał odbiór.
Uwagi:
Wymaganą formą kontaktu jest kontakt mailowy. Dzięki
temu unikniemy pomyłek, niejasności i nic nie uleci z naszej pamięci.
Oczywiście możesz również dzwonić – rozmowa telefoniczna jest szybsza i
bardziej skuteczna - ale wszystkie ustalenia i szczegóły muszą być
następnie potwierdzone mailem.
Podane w Instrukcji dni tygodnia ulegną zmianie w przypadku świąt czy
dni wolnych od pracy. Nie zamawiam kuriera na dzień przed
weekendem/świętem, aby instrument nie leżał przez kilka dni w
(często nieogrzewanym) magazynie firmy kurierskiej.
Kurierzy nie są niestety punktualni. Często przyjeżdżają później niż
powinni i nie mają obowiązku dzwonić do klienta z informacją o
spóźnieniu. Mimo to, warto być pod telefonem, gdyż na paczce są numery
nadawcy i odbiorcy. Generalnie, nie pozostaje nam nic innego, jak
cierpliwie czekać.
Powyższe ramy czasowe podane są dla standardowej wymiany progów w
standardowej gitarze nie wymagającej lakierowania. Lakierowanie
podstrunnicy/gryfu wydłuża proces wymiany progów o 2 tygodnie.
|